Goedemorgen, hoe kunnen wij u helpen?
Hoofdmenu > Voorwaarden >  Leveringsvoorwaarden
Leveringsvoorwaarden

Belangrijke leveringsvoorwaarden luchtvaartmaatschappijen

In het kader van advies en informatieverstrekking geven wij hieronder enkele belangrijke leveringsvoorwaarden aan die alle luchtvaartmaatschappijen hanteren:

Retourtickets als enkele reis
Van een retourticket kunt u niet enkel de terugreis gebruiken: Als u geen gebruik maakt van de heenreis, dan wordt automatisch uw terugreis geannuleerd door de luchtvaartmaatschappij!

Instappen luchthaven van vertrek zoals geboekt
U dient altijd in te stappen op de luchthaven van vertrek zoals u heeft geboekt: u kunt dus nooit halverwege instappen bij een luchthaven waar u een overstap maakt.

Leeftijden van kinderen en baby's
Kinderen zijn 2 t/m 11 jaar en baby's 0 t/m 1 jaar op tijdstip van de heenreis. Indien de baby tijdens de reis 2 jaar wordt kunnen afwijkende tarieven gelden. U kunt hierover contact opnemen met ons Contact Center via 0900 - 9556 (0.45 cpm) bel hierover onze helpdesk).

Vervoersplicht
Een luchtvaartmaatschappij heeft een vervoerplicht om passagiers met geldige tickets en reisdocumenten te vervoeren van en naar bestemmingen zoals gereserveerd. De luchtvaartmaatschappij is niet verplicht tot het leveren van maaltijden tijdens, voor of na de vlucht. Het is afhankelijk van uw bestemming en de (charter)maatschappij waar u mee vliegt, of maaltijden en drankjes wel of niet aangeboden worden op de vlucht. Indien er geen gratis consumpties geserveerd worden aan boord, heeft u vaak wel de mogelijkheid om tijdens de vlucht snacks en drank te kopen. Dit is voor uw eigen rekening.

Hotelovernachting
Tevens is de luchtvaartmaatschappij niet verplicht om een hotelovernachting aan te bieden op een overstap bestemmingen in geval van lange overstaptijd.
Leveringsvoorwaarden Auto- en Camperreserveringen
a. Auto- en camperverhuurbedrijven hanteren een minimumleeftijd om een auto of camper te mogen huren zonder een extra toeslag te moeten betalen; deze minimumleeftijd is 25 jaar of ouder. Chauffeurs tussen 21 en 24 jaar betalen een extra toeslag die ter plaatse dient te worden betaald. In de huurvoorwaarden van de desbetreffende huurmaatschappij leest de opdrachtgever alle toeslagen die de maatschappij hanteert.

b. Indien de chauffeur van een auto- of camper ouder is dan 60 jaar is het de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever de maximumleeftijd te controleren die de verhuurmaatschappij hanteert. De maximumleeftijd varieert per maatschappij. Indien de opdrachtgever deze gegevens niet controleert bestaat de kans dat er geen auto of camper gehuurd kan worden op de plaats van bestemming.

c. Verhuurmaatschappijen aanvaarden alleen creditcards voor de betaling van de huurwaarborg op de verhuurlocatie. De creditcard moet eigendom zijn van de chauffeur. World Ticket Center kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enige vorm van compensatie indien de chauffeur niet over een creditcard beschikt op het ogenblik dat de auto of camper wordt afgehaald en de verhuur door de verhuurmaatschappij wordt geweigerd.

d. Verhuurmaatschappijen berekenen veelal een no show fee en deze is in sommige gevallen de volledige huurprijs. Bij no show kan de opdrachtgever geen aanspraak maken op enige vorm van compensatie.

e. Indien de huurprijzen door verhuurmaatschappijen worden verhoogd is World Ticket Center genoodzaakt deze kosten op het moment van verhuur aan de opdrachtgever te berekenen. Omdat prijsverhogingen worden opgelegd door derden, zijn deze extra kosten niet te voorkomen.

f. Autohuur is ten alle tijden op aanvraag bij de verhuurmaatschappij. Indien de aanvraag niet akkoord komt zal World Ticket Center u een ander aanbod doen indien beschikbaar voor de gewenste huurperiode. Dit kan effect hebben op de soort auto en het bedrag van de huursom.
g. Voor camperhuur reserveringen ontvangt u van ons na boeking de huurvoorwaarden van de camperleverancier.